ראשי » טיפים » צוואה הדדית: למי מומלץ לעשות אותה ובאילו נסיבות?

צוואה הדדית: למי מומלץ לעשות אותה ובאילו נסיבות?

צוואה הדדית היא כלי אפקטיבי מאוד כאשר שני בני הזוג רוצים לעשות הכל בשביל למנוע סכסוכי ירושה. זוהי בין היתר גם הזכות של שני בני הזוג לדאוג זה לזו. ובנוסף להבטיח שבמידה ואחד מבני הזוג נפטר אז הרכוש המשותף עובר באופן אוטומטי אל בן הזוג השני. יש כמה וכמה דרכים שבהן ניתן לערוך צוואה הדדית. אבל לפני שאתם מתחילים להתעסק בעריכת הצוואה והתוכן שלה, כדאי ואף רצוי לפנות לעזרתו של עורך דין צוואה בשביל להבין מה חייבת הצוואה לכלול ובנוסף ממה יש להימנע.

במקום לוותר על הרכוש, אפשר לטפל בזכויות שלכם

לא אחת אנו שומעים על סכסוכי משפחות קשים מאוד בעקבות ירושה. כסף הוא אכן גורם מורכב מאוד גם במשפחות הכי טובות. בוודאי כאשר אחד מבני הזוג מסיימת חייב בטרם עת. בין שיש ילדים משותפים ובין אם יש ילדים ממערכות יחסים אחרות, המחלוקת יכולה להיות מורכבת מאוד. צוואה הדדית היא המסמך שמאפשר לשני בני הזוג לדאוג זה לזו לאחר מותם. ההנחיות בצוואה הדדית מורות באופן חד משמעי להעביר את כל הרכוש והממון המשותפים לידיו של בן הזוג שנותר בחיים. וכך, הילדים אינם יכולים לבוא בתביעה לקבל את ירושת בן הזוג.

עורך דין צוואה
בתמונה: עורך דין צוואה בעריכת צוואה הדדית
לבירור אצל עורך דין צוואה מוסמך - השאירו פרטים

עריכת צוואה בהתאם לרצונות שלכם ולפי החוק

זוגות נשואים רבים בוחרים להשתמש בצוואה הדדית על מנת לפרוס את כל הדרישות שלהם. ביחד עם עורך דין צוואה ניתן להגדיר צוואה הדדית אבל גם לקבוע את חלוקת הרכוש לאחר מותו של בן הזוג השני. בשנת 2005, בן הזוג שנותר בחיים יכול היה לשנות את הצוואה כראות עיניו. אך בעקבות לא מעט מחלוקות משפטיות בין יורשים, חוק הירושה תוקן בשנת 2005. כיום ניתן לשנות או לבטל צוואה הדדית רק כאשר שני בני הזוג בחיים או כאשר אחד מהם נפטר. כך שאתם צריכים להכיר את החוקים ולדאוג לפעול לפיהם, כדי להביע את הרצונות שלכם.

ביטול, תיקון ושינוי

כל שינוי, ביטול או תיקון של צוואה הדדית חייב להיעשות בעזרת עורך דין צוואה. יחד עם זאת, החוק מגדיר בצורה מאוד ברורה באיזה תנאים ניתן לבצע שינוי או לבטל צוואה הדדית. לרוב, מדובר על שינוי שנעשה אחרי פטירתו של אחד מבני הזוג. וזאת בתנאי שאין אף צעיף בצוואה עצמה אשר מגביל את אופציית השינוי או הביטול. בנוסף, החוק מאפשר גם שינוי אחרי חלוקת העיזבון. באותה נשימה, למורשים יש את הכוח לקבוע תנאים בתוך מסמך צוואה הדדית. אותם תנאים יכולים להיות למימוש צוואה או תנאים שדוחים או מפסיקים את הצוואה. כמו כן, גם תנאים והסמכות מיוחדות של בן הזוג שנפטר לבן הזוג שנותר בחיים. וזאת, על מנת להבטיח שאתם שומרים על האינטרסים האישיים שלכם, ונותנים פתרון לבני המשפחה.