ראשי » קידום בגוגל » קידום בגוגל לבתי קפה

קידום בגוגל לבתי קפה

תהליך קידום בגוגל לבתי קפה היא פעולה שלוקחת זמן רב אבל גם מחייבת אתכם להבין מה הן המטרות המרכזיות שאתם רוצים להשיג. זאת אומרת, שאי אפשר לצאת לתהליך קידום אתר, מבלי שאתם מבינים אילו פסגות צריך לכבוש ובאיזה אופן אתם עתידים להגיע להצלחה. כדי לעזור לכם להגיע למצב שיא ההצלחה בעולם קידום האתרים, אספנו לכם עשרה טיפים מנצחים של טובי המומחים בתחום הקידום.

האירוע המרכזי – התוכן

לא משנה מה אתם רוצים להציג בגוגל, ואילו מטרות יש לכם לאורך הדרך. הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לזכור בנוגע לתהליך קידום בגוגל לבתי קפה הוא שהתוכן הוא האירוע המרכזי. כל המידע שאתם רוצים להעביר לגולשים, את המסרים המילוליים והמצרים הוויזואליים, הם מסרים שמבוססים על תוכן איכותי ומעניין. לפיכך, יצירה של תוכן חדשני באופן קבוע, היא הדרך להקפיץ את האתר שלכם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של מילות המפתח המרכזיות בגוגל. אין מקום להעתקת תוכן, או להעלאת תוכן סתמי ולא רלוונטי. אחרת, אתם פשוט לא תצליחו להביא את האתר שלכם למקומות הרלוונטיים וההשקעה כולה תרד לטמיון.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

הטמעה של קישורים איכותיים

בכדי לחזק את האמינות והאיכות של מבנה האתר שלכם, אתם רוצים לעבוד על בסיס הטמעה של קישורים לאתרים אחרים. גוגל אוהבת לראות קישורים והיא מזהה קישורים לאתרים נכנסים בתור ולידציה של אתרים אחרים למותג שלכם. יש המון סוגים של קישורים שאתם יכולים לעשות בהם שימוש, כאשר בין היתר יש אופציה ליצור קישור מאתר סמכותי, כמו אתרי חדשות או אתרים ממשלתיים ואקדמיים, או אתרים רלוונטיים שקשורים ישירות לתחום העיסוק שלכם.  במקביל, אתם יכולים לחזק את האמינות של האתר גם על ידי יצירת קישורים פנימיים בין עמודים שונים של האתר שלכם, וכך לחזק גם את מילות המפתח המרכזיות.

חוות הדעת של הלקוחות

ככל ויש לכם אפשרות להציג את חוות דעתם האמיתית והכנה של הלקוחות שלכם, כדאי להשקיע בעצם העץ סרטונים, עמודי רשתות חברתיות, ועוד מגוון רחב של הוכחות חברתיות לאמינות המותג שלכם. אתר אינטרנט אמין הוא אתר שהלקוחות ירצו להיכנס אליו ולקרוא את המידע שנמצא בתוכו. כך, באופן אינסטינקטיבי, מנוע החיפוש של גוגל יקדם אתכם בתוצאות החיפוש בדרך עמודי התוצאות הראשונים, רק מפני שאתם נחשבים למותגים מעניינים ורלוונטיים ללקוחות.

מילות מפתח מרכזיות

מילות המפתח אין הדרך שלכם להתברג בעמודי תוצאות החיפוש הראשונים של גוגל. זו היא בעצם הדרך הכי טובה לתקשר בצורה מילולית את הדרישות של הקהל שלכם, ולהבין מה הם מעוניינים למצוא. ככל שתבחרו מילות מפתח שמתארות בצורה יותר מדויקת וממוקדת את המוצרים והשירותים שלכם, כך יהיה לכם יותר קל להתברג בעמודי תוצאות החיפוש הראשונים. זוהי משימה של ממש, אשר דורשת מחקר שוק מעמיק וחשיבה על כל הפרטים הקטנים בדרך למצב שבו אתם שולטים בנישה. ולכן, החיפוש אחרי מילות המפתח המרכזיות צריך להתרחש כבר בשלבים הראשונים של תהליך בניית אסטרטגיה לקידום האתר שלכם. על בסיס ידע מקצועי של אנשי קידום מיומנים, ועל בסיס עבודה סיזיפית למציאת פתרונות לאורך הדרך, תהליך קידום אורגני בגוגל לבתי קפה, להפוך להיות התהליך שמשנה לגמרי את התמונה ומאפשר לכם ליצור קשר עם קהל לקוחות רחב מאוד.

Metadata "מטה דאטה"

המטה דאטה הוא תוכן שלא מופיע מול עינו של הלקוח. אבל הוא תוכן חשוב מאוד בכל מה שנוגע לקידום אורגני לבתי קפה ולמנועי החיפוש. אלו הם תיאורים בבאק אופיס של כל עמודי האתר וכל התכנים הוויזואליים שעולים לאתר. בפלטפורמות לבניית אתרים כמו שופיפיי וורדפרס, ישנה תיבת טקסט מוגדרת שבה אתם יכולים (ורוצים) להקליד מטה דאטה. זה הוא המקום שבו תרצו לכתוב את מילות החיפוש החזקות. עם נפחי החיפושים הגדולים ביותר. מילים תחרותיות שקשה יותר לחדור לשוק שלהן. וכך תוכלו לאפשר למנוע החיפושים של גוגל לבצע את פעולת הקידום עם כמה שיותר מידע על האתר. במטה דאטה, בדיוק כמו בעמודי המכירות, חשוב לשמור על כתיבה מאורגנת ולהימנע משגיאות כתיב. אלו ישפיעו על תהליך הקידום של האתר לרעה.

שאלות ותשובות

באתרים מכרתיים או אתרים של נותני שירותים, מידע ללקוחות יכול לעלות במגוון דרכים. אבל אם עד היום לא העלאתם עמוד שאלות ותשובות, הגיע הזמן לעשות זאת. שאלות יוצרות אמינות אל מול הלקוח ומחזקות את המהימנות של המותג. ובלבד שהתשובות מציגות מידע מפורט (למשל על תנאי ההחזרות של הפריטים). כמו כן, עדכון עמוד שאלות ותשובות, יכול לחסוך בצרכי שירות הלקוחות. כאשר יש לכם ריכוז של בעיות שעלו מהשטח, ניתן להפנות לקוחות לעמוד. ורק במקרים מסובכים להעניק תמיכה אנושית ללקוח.

תמונות באיכות גבוהה

תמונות מעשירות את חווית המשתמש באתר וממחישות את המסרים שאתם מעברים לגולש. אז כן, חשוב להוסיף תמונות (במידה ובהתאם לתכנים הכתובים). וכאשר אתם בוחרים להוסיף תמונות, מומלץ לוודא שהן עולות באיכות הטובה ביותר. ההעדפה היא להעלות תמונות בקובץ וקטור. קבצים אלו מוצגים באיכות וחדות תמונה גובה מקבצים אחרים ומתאימים לתצוגות משתנות.

נטישת לקוחות

נטישת לקוחות מתרחש בכל רגע נתון ובכל אתר. אבל אם אתם מזהים נטישה בעמוד מסוים באתר, הבינו מה גורם לגולש לעזוב. ייתכן שצריך לשנות את העיצוב או את מבנה מפת האתר. עשו הכל, רק אל תשאירו את הבעיה כמו שהיא. אחרת הדירוג מתדרדר והעבודה שלכם יורדת לטמיון.

הכירו לעומק את המתחרים שלכם

לא משנה מה היא רמת ההשקעה ביצירת האתר שלכם. אם אתם לא מסתכלים על העבודה של המתחרים יהיה קשה להגיע לרמה שלהם. כמובן שאתם לא יכולים להתחרות במותגים גלובליים בעלי תקציבי ענק. אבל בהחלט ניתן להסתכל על האתרים של מתחרים מקומיים ולראות איך הם פונים ללקוחות. האסטרטגיה להצלחה, מתבססת על היכרות עם המתחרים ובידול מהם.

נצלו את התכנים הישנים

במשך שנים אתכם כותבים תכנים לאתר, והארכיון מעלה אבק. לתכנים הללו יש משמעות ואפילו יכולת להשפיע על תנועת הגולשים הנוכחית. מצאו דרך להציג מחדש את הנושא, בצורה שמתאימה לזמן ההווה. ותראו איך מנוע החיפוש מעודד את הגולשים לקרוא את התכנים. רק חשוב לזכור לא להעתיק את התוכן הישן כפשוטו!
כמו כן, דעו שאתם יכולים להפוך תכנים ישנים למצגות ולסרטונים. וכך להעשיר את איכויות התכנים הוויזואליים באתר. אז כדאי מאוד לשמור ולתעד את כל התכנים שאתם כותבים בצורה מסודרת.

תוכן משוכפל? בשום אופן לא

כל העלאה של תוכן חדש, מלווה בבדיקה של כפל תוצאות. חיפוש פנימי וחיצוני של התוכן, יציג לפניכם עמודים שבהם התוכן דומה (או חלילה זהה). ואם זה המצב, העדיפו להמתין עם העלאת התכנים ובצעו עריכה מחודשת או כתיבה מחודשת. תוכן משוכפל פוגע מאוד בתוצאות הדירוג, וצריך להימנע ממנו.

מכירות ופרסום ברשתות החברתיות

לרשות החברתיות יש כוח עצום, במיוחד בכל הנוגע למכירות ושיווק. פייסבוק למשל, מאפשרת תשתיות לשירות לקוחות מעולה ולתהליכי מכירה מהירים של מוצרים. ואינסטגרם היא פלטפורמה שמקדמת חנויות מקוונות, באינטואיטיביות ובקלות.

בכל הנוגע לפרסום ושיווק, "פייסבוק לייב" הוא כלי המקשר אתכם עם הלקוחות. שידורים חיים שוברים את הקרח ומאפשרים ללקוחות להאמין במותג שאתם בונים. לצד שיתופי פעולה מקצועיים עם Influencers (מוביל דעת קהל) תסללו את הדרך ליצירת אתר שפונה לקהל מטרה מסוים.

קידום חנויות פיזיות

אחד הפיצ'רים החדשים של מנוע החיפוש גוגל הוא היכולת לטרגט מילות מפתח על פי מיקום בית העסק. אם יש לכם מסעדה, חנות או משרד, תוכלו להשתמש במיקום כדי לעורר את המודעות של הגולשים למותג. ועוד יותר מכך, גוגל מציעה שירותי תכנון טיולים. ועסקים שנמצאים באזורי המסלולים הללו, יכולים ליצור מסלולי טיולים שכוללים גם ביקור בעסק.

יצירת URL נכון

לצד בניית מפת אתר (שהיא משימה חשובה בפני עצמה), צריך לבחון גם את איכות הקישורים של עמודי האתר השונים. גם הקישורים מסייעים לתהליך הקידום של המוצר כך שאתם חייבים לוודא שכל קישור נבנה על פי הכללים של גוגל. למשל, הימנעו משימוש ב # בכתובת URL מפני שהאלגוריתם של גוגל לא קורא את הסימן. כל מילה שתגיע אחרי ה # לא תעבור תהליך אינדוקס ולא האתר לא ידורג בתוצאות החיפוש שלה.

שימוש בכותרות H1, H2, H3 והלאה

כללי הכתיבה והפונטים דורשים שימוש בכותרות, כדי ליצור הפרדה בין פסקאות שונות. הבסיס ליצירת עמודי אתר טובים, מתחיל בכותרת H1 שהיא הכותרת הראשית של העמוד. עליכם לוודא שלכל עמוד באתר שלכם יש כותרת H1? וכן, הכותרת חייבת להיות רלוונטית לתוכן באתר בכלל ולעמוד הנוכחי.

שינויים ושדרוגים

תהליכי אופטימיזציה ושדרוג של עמודי האתר, הם טבעיים. במיוחד בכל מה שקשור לעיצוב האתר, אתם רוצים לחדש ולהתחדש בעיצובים חדשים, בהתאם לחזון השיווקי. אבל, רגע לפני שמבצעים שינויים, צריך לפנות לאנשי המקצוע. האינסטינקט הראשוני יהיה פניה לעזרת מעצב אתרים מומחה, והוא אינסטינקט בריא. במקביל היעזרו גם בידע ובניסיון של מומחי קידום אורגני לבתי קפה שמכירים את הטרדנים הנוכחיים בעולם השיווק. שילוב הכוחות בין שני אנשי המקצוע יבטיח שאתם לוקחים החלטה נכונה. אם בחרתם לעצב את האתר על בסיס עיצוב זמני לטובת קולקציה מסוימת. תהיה הצדקה לבחירה שלכם הן מצד המעצב והן מצד מקדם האתרים.

תגיות

תגיות הן הדרך לקטלג את התכנים העולים לאתר, על פי מילות חיפוש מרכזיות. כל טקסט או תוכן וויזואלי שעולה לאתר, צריך להתאים לתגיות. אתם יכולים לבנות כמה תגיות שתרצו. אבל חשוב מאוד להבטיח שהתגיות מתאימות למילות חיפוש רחבות יותר. כדי שתמקמו את עצמכם בנקודות המפתח בתוצאות החיפושים המובילות בנישה.

אם אתם נעזרים באתרים חיצונים לטובת קידום אורגני, מומלץ לבנות תגית מיוחדת בשם rel=canonical. התגית, תוביל את הגולשים ישירות אל עמוד מכירות.

פרסומות ופופאפים

פרסומים הם חלק בלתי נפרד מאתרי אינטרנט רבים. בין אם מבחירה (למטרות רווחים פסיביים) ובין אם מכורח המציאות. אבל אם כבר אתם מפרסים באתר, ראוי לבדוק את מיקום התצוגה של הפרסומים.  במיוחד בתצוגת מובייל, אתם רוצים להבטיח שהפרסומות לא עולות על התכנים באתר. שכן יש לכך השפעה על הדירוג של גוגל.

האיכות חשובה יותר מהכמות

בכל מה שנוגע לתהליך קידום בגוגל לבתי קפה, כלל המפתח הוא האיכות. יכול להיות שתבצעו עבודה מאוד מדויקת במילת מפתח אחת. אבל התוצאות שתקבלו באותה מילת המפתח יביאו לשינוי משמעותי בחשיפה שיקבל אתר האינטרנט. ולכן, מומלץ לבחור אסטרטגיית פעולה ממוקדת, לפחות בשלבים הראשונים. אשר תעזור לכם לכבוש את עמוד התוצאות הראשון, בצורה אפקטיבית.

שאלות ותשובות

כמה זמן לוקח קידום בגוגל לבתי קפה?

תהליך קידום אורגני זה לא מדע מדויק. בדרך כלל תהליך קידום אורגני בגוגל לבתי קפה נע בין 6 חודשים ל 12 חודשים עד שרואים תוצאות משמעותיות בפועל.

האם כדאי לי לעשות קידום בגוגל?

ברור! קידום אורגני זה תהליך חובה לכל אתר ולכל נישה. קידום אורגני לבתי קפה יוכל לחסוך לכם עלויות גבוהות של הוצאות פרסום ולהגיע לקהל היעד שלכם ללא קשר לתקציבי פרסום.

כמה עולה קידום אורגני בגוגל לבתי קפה?

עלות קידום אורגני בגוגל לבתי קפה תלויה בהמון פרמטרים ומשתנים לדוגמא: רמת התחרות בנישה, כמות המתחרים, קושי הביטויים ומילות המפתח, התקציב החודשי שאתם מוכנים להשקיע ועוד. מומלץ להגדיר תקציב חודשי-שנתי לטובת הקידום האורגני ועל בסיס תקציב זה מקדם האתרים יוכל לתכנן לכם אסטרטגיה נכונה ומתאימה בדיוק לתקציב שלכם.

עוד כתבות דומות בנושא קידום בגוגל